سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو تن به خاطر من تباه شدند : دوستى که از اندازه نگاه نداشت و دشمنى که بغض مرا در دل کاشت . [نهج البلاغه]
سیاست پاک
 
مجمع وبلاگ نویسان

مجمع وبلاگ نویسان و طراحان ارزشی استان گیلان

افتتاح شد

در این همایش که با حضور سه فعال اینترنتی از تهران و نزدیک به 50 وبلاگ نویس و طراح گیلانی پیگیری شد، وبلاگ نویسان مسائل و دغدغه های فضای مجازی را با یکدیگر درمیان گذاشتند.

محمدصالح مفتاح، مدیر مسئول سایت تریبون مستضعفین در این همایش به اهمیت و تاثیر رسانه اینترنت و ضرورت فعالیت در فضای مجازی پرداخت و در این باره گفت: اینترنت و وبلاگ نویسی از سال ?? در ایران شکل گرفت و اولین وبلاگ نویسان افراد سکولار بودند که بعد هم حامیان نامزدهای انتخاباتی و فمینیست ها وارد عرصه وبلاگ نویسی شدند ولی افراد مذهبی و طرفداران نظام کمتر در این عرصه حضور داشتند.

وی افزود: قبل از تحولات یک سال اخیر اهمیت فضای اینترنت برای مسئولان چندان روشن نبود ولی با شرایطی که پیش آمد اهمیت رسانه های مجازی برای مسئولان روشن شد.

مفتاح متذکر شد: فضای اینترنت علاوه بر تهدید، فرصتی است که اگر به درستی شناخته شود می تواند ما را به درستی پیش ببرد.

نویسنده وبلاگ «آذرباد» خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات، انفعال ما نسبت به محتوای اینترنتی بود در حالی که در عصر حاضر اگر کسی دیده نشود وجودش انکار می شود .

مدیرمسئول سایت تریبون مستضعفین گفت: اگر در فضای مجازی حضور نداشته باشی می گویند در فضای واقعی نیز این طور است و نظر سنجی های اینترنتی را دلیل و گواه می گیرند.

وی سیاست زدگی را یکی دیگر از مشکلات دور کننده نیروهای حزب الله از این عرصه خواند و خاطرنشان کرد: این مساله موجب شده که ما تصور کنیم اگر سیاست اصلاح شود بقیه بخشها نیز درست می شود و از حوزه های اجتماعی و فرهنگی غافل ماندیم .

مفتاح متذکر شد: برای اصلاح این مساله و اقبال در فضای مجازی باید به نسبت به محتوای مطالب اینترنتی انتقادی نگاه کنیم ، جهانی به مسائل نگاه کرده و از مرزها فراتر برویم . وی افزود: باید افکار جهانی را با خود همراه کنیم و در این عرصه از میراث گذشته از انقلاب و دفاع مقدس گرفته تا میراث تاریخ ???? ساله اسلام و فرهنگ ایرانی که با اسلام ممزوج شده و اعتلا یافته استفاده کنیم.

در بخش دیگری از همایش، میثم رمضانعلی، وبلاگ نویس و فعال اینترنتی سایت باشگاه اندیشه نیز گفت : در فضای وبلاگستان چهره های فعال وب که عضو جبهه حزب الله باشند کم می‌بینیم.

نویسنده وبلاگ «هابیل» بر لزوم ایجاد شبکه ای از وبلاگ نویسان حزب اللهی و جذب افراد همفکر، موضوع سازی، فضاسازی، تاریخ سازی، ادبیات سازی و شخصیت سازی در فضای مجازی و فعال کردن حضور بانوان در وبلاگ نویسی تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سعید مهدوی، از فعالان فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه باید در فضای مجازی جبهه های دینی تشکیل شود، تاکید کرد: پیروزی در محیط اینترنت در گرو همیاری جمعی فعالان این عرصه است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تنها ایجاد بستر برای فعالیت اینترنتی کافی نیست، خاطرنشان کرد: التزام به فعالیت دینی و اعتقادی در فضای مجازی امری مهم است که باید دنبال شود.

وی همچنین در پایان سخنان خود، تاکید کرد: تجمیع فعالان فضای مجازی باید به صورت جدی دنبال شود.

در ادامه همایش، وبلاگ نویسان با تشکیل هیئت اجرایی، برای برگزاری جلسات و همایش های دیگر وبلاگ نویسان ارزشی گیلان برنامه ریزی کردند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مهدی 89/7/14:: 1:29 عصر     |     () نظر
درباره

سیاست پاک

وضعیت من در یاهـو
مهدی
دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای منتطر انتقادات و پیشنهادات و آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما در مسائل مطرح شده در وبلاگ هستم .
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
وبلاگ خودم در پلاکفا
دفتر مطالعات و خدمات پژوهشی ایران و آسیای
خبرگزاری ریانووستی (روسیه)
موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس)
پای گاه خبری - تحلیلی ایران و روس&
پایگاه خبری-تحلیلی ایران بالکان
دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران
موسسه ی مطالعات تاریخ معاصر ایران
موسسه ی مطالعات و پژوهش های سیاسی
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
عبدا... شهبازی
مجمع مطالبه ی مردمی مشهدمقدس
فروشگاه مجازی سوره مهر اصفهان
مؤسسه ی نرم افزاری آرمان
فروشگاه مجازی کتاب آفتاب
پاتوق کتاب (خرید اینترنتی کتاب)
انتشارات سوره مهر
جیره کتاب
خانه کتاب
عدالتخانه
بچه های قلم
کلیپ موبایل مبارز
قطعه 26 (حسین قدیانی)
پلخمون (محمد جواد میری)
زمبور (محمد مهدی خالقی)
آرمان خواهی
آرمان آباد (سید محمدحسین جعفری)
رضا امیرخانی
دکتر جعفر رشیدپور
پابرهنگان (محمد پورغلامی)
فقر هنر(ایلیا عبدالماشع)
مبارز فوتو
مازیار بیژنی
دوئل (مخلوقات ذهنی یک جوجه گرافیست)
باروت (حسین احمدی سخا)
گرافیک مقاومت (رضا ساسانیان)
فواد اندیشه (مقداد داداشی)
باران عدل (سجاد ستوده)
آرشیو یادداشت‌ها